Protein risengrød 

  
Her i min eksamensperiode har jeg haft en voldsom trang til risengrød. Så det fik jeg lavet og spist en hel del af. Da jeg begyndte at snakke om risengrød udbrød min kæreste: “Jamen kvinde, der er jo ikke kød i risengrød”. Det kunne jeg ikke gøre så meget ved (tror ikke risengrød med kød smager så godt), men jeg kunne da tilføje noget proteinpulver. Det gjorde jeg så og er du gal det blev godt 😍 Lavede først en portion til 4 personer hvilket var ALT for lidt til os. Ja vi er nogle sultne mennesker. Så et godt råd, lav dobbeltportion 😉 

Ingredienser til 4 pers: 

  • 200 g grødris 
  • 2 dl vand 
  • 1 l mælk 
  • 60 g vanilje proteinpulver fra Bodylab

Fremgangsmåde: 

  • Kog risene op i vandet i 2-3 minutter
  • Tilsæt mælken under omrøring og kog op 
  • Lad det koge med låg på ved svag varme i 40-50 minutter
  • Rør i det jævnligt
  • Tilsæt til sidst proteinpulver og det godt rundt i gryden

Vupti så har du lækker protein risengrød 😉

Jeg lavede kanelsukker af sukrin i stedet for sukker, men fik selvfølgelig en ordentlig smørklat på og en god hvidtøl til 😍

 

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s