Pebernødder

Glædelig 3. søndag i advent. Hvis du ikke ved hvad du skal bruge dagen på har jeg her en lækker opskrift på pebernødder. Jeg fik lige lyst til at lave pebernødder i går, da vi havde noget fløde til overs som skulle bruges og vi var løbet tør for pebernødder. Så det var en god anledning til at få bagt pebernødder med fløde i. Jeg lavede en stor portion, ca. 380 stk. talte jeg dem til, så mon ikke det lykkedes os at gemme nogle til juleaften denne gang. Opskriften får I her:

Ingredienser:
250 g blødt smør
150 g sukker
150 g rørsukker
1,5 dl piskefløde
600 g hvedemel
0,5 tsk. hjortetaksalt
1 tsk. kanel
1 tsk. stødt ingefær
1 tsk. kardemomme
1 tsk. hvid peber
1 tsk. bagepulver

Fremgangsmåde:
Rør det bløde smør og rørsukker sammen til en ensartet masse. Tilføj fløden og rør ved laveste hastighed. Bland alle de tørre ingredienser sammen og tilsæt dem derefter i smør, sukker-fløde blandingen. Rør sammen kort til dejen er samlet.
Tril dejen i lange pølser og skær dem ud til pebernødder, jeg lavede mine lidt store.
Bag dem ved 200 grader i 8-10 min og lad dem køle af på en rist.

Skriv en kommentar