Min træningshistorie

Jeg har altid været en meget aktiv pige, ja faktisk lige siden jeg var helt lille. Jeg voksede op på landet og var vant til at hjælpe til både i stalden og på marken, og jeg elskede det! Da jeg blev ældre startede jeg til håndbold, men det var altså ikke den helt rigtige måde for mig at bruge mine muskler på. Da det ofte resulterede i nogle gule kort og 2 minutters udvisninger.

Som 17 årig begyndte jeg at træne i et fitness center, hvor jeg blot startede op med noget helt basis styrketræning. Udover det begyndte jeg også at løbe en hel del. I sommeren 2011 løb jeg to halvmarathons og begge med tiden 1.49. Jeg løb og trænede generelt rigtig meget på det tidspunkt, og det blev til overtræning. Samtidig anede jeg ikke hvad min krop havde brug for, og hvad jeg skulle spise når jeg trænede så meget. Det resulterede i at jeg tabte mig rigtig meget og blev en slap lille tøs på 60 kg, med en højde på 1.78 cm.

Udover jeg tabte mig, fik jeg også konstateret en meget sjælden sygdom, apparent mineralocorticoid excess syndrome (AME syndrom). Jeg var indlagt flere gange pga. et meget lavt kalium indhold i blodet, hvilket kan være rigtig farligt! I dag får jeg blot nogle kaliorid piller og får taget blodprøver hver tredje måned.
Efter mit sygdomsforløb skar jeg ned på træningen og indførte hviledage Jeg begyndte også at sætte mig meget ind i kostens betydning, og så skulle sygdommen overhovedet ikke have lov at stoppe min træning!

Jeg blev holdinstruktør i Fitness World, hvilket jeg også er den dag i dag, og er rigtig glad for det! Men den træning var og er bare ikke helt nok for mig. Så i 2012 blev jeg bidt af tung styrketræning. Da jeg begyndte at styrketræne tungt og spise ”mad til muskler” steg min egen vægt også hurtigt. Det var dog ikke dumme kg jeg tog på, nej det var muskler 😉

Jeg blev så glad for de tunge vægte at jeg blev medlem af styrkeløfter klubben AK Frem i Randers og fik licens til at stille op til styrkeløft stævner. Pludselig vejede jeg så 72 kg., 12 kg. mere end 2 år tidligere, men helt sikkert nogle muskelkilo som sidder meget pænere end da jeg var en lille splejs.

I november 2013 var jeg til min første trekamp. Her satte jeg Danmarks rekord i dødløft med 150 kg. i min vægtklasse, som det kan ses på billedet.
IMG_7179

I 2015 kom jeg på landsholdet og i december 2018 vandt jeg en bronzemedalje i dødløft til EM.

Vejen til stærke mig har været lang og lærerig, men den er overhovedet ikke færdig. Jeg har især fundet ud af hvor meget kosten betyder, det var derfor jeg startede med at lave “mad til muskler” og dele alle opskrifterne med jer.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s